Ulrike Jurklies richtte het label mo man tai op dat in 2025 haar 25-jarig jubileum viert. De studio staat bekend om kleurrijke designproducten die wereldwijd in musea en conceptstores worden verkocht. Tijdens DDW presenteren Ulrike Jurklies en Paul Bas eigen projecten en installaties zonder direct commercieel oogmerk. In deze werken, vaak in samenwerking met partners, belicht Studio mo man tai belangrijke sociale, maatschappelijke of duurzame thema’s.



Geïnspireerd door de ambachtelijkheid van het quilten, geeft het project een nieuwe interpretatie aan de verfijnde en complexe patchwork-esthetiek. Ontwerpers Ulrike Jurklies en Paul Bas gebruiken daarvoor veelkleurig en spiegelend acrylaat, een reststroom van kunststofspecialist Pyrasied. Elk segment wordt zorgvuldig met de laser uitgesneden en met de hand geassembleerd, waarbij kleine imperfecties niet worden weggepoetst maar juist omarmd als onderdeel van het verhaal. Met de objecten nodigt mo man tai de toeschouwer uit om met andere ogen naar de relatie tussen afval en schoonheid te kijken. Hun ontwerpen zijn visueel rijke, vrolijke statements die reflectie, kleur en de transformerende kracht van duurzaam vakmanschap vieren.



Met een mozaïek van bloemen, gemaakt uit de kleinste stukjes restmateriaal van kunststofspecialist Pyrasied, vertelt Studio mo man tai een actueel sociaal-maatschappelijk verhaal. De ontwerpers Ulrike Jurklies en Paul Bas experimenteerden met het visualiseren van datasets. Een denkbeeldig bloemenveld van meer dan 8.800 bloemen verbeeldt diversiteit: elke bloem staat symbool voor een specifieke Nederlandse bevolkingsgroep. Samen vormen de bloemen bonte boeketten die de schoonheid van onze maatschappij zichtbaar maken.
